4 tips om op te vallen bij uw klant

Black Friday, Cyber Monday en de traditionele feestdagen zijn enkele voorbeelden van momenten waarop het aantal pakketten dat in omloop is explodeert. Wellicht heeft u zelf producten besteld en ontvangt u verschillende pakketten. En wellicht is u dat ene opvallende product bijgebleven. Daarom delen wij vier tips met u om op te vallen bij uw klant.

1. Personaliseren

gepersonaliseerde verpakkingen blog

De meest voor de hand liggende oplossing om op te vallen is om uw verpakking te bedrukken. Hiermee kunt u de producten volgens uw signatuur bij uw klanten afleveren. De mogelijkheden tot het bedrukken zijn zeer divers. Van een bedrukte tape tot het full color personaliseren van bijvoorbeeld een brievenbusverpakking, alles is mogelijk. Uw budget zal niet altijd toereikend zijn om uw ambitie op dit vlak in te vullen, maar gelukkig zijn er meer mogelijkheden om op te vallen.

 

2. Kleur

gekleurde verpakkingen blog

Heeft u er al eens aan gedacht om uw product te versturen in gekleurde dozen, brievenbusdozen, postdozen of enveloppen? Of wellicht aan het gebruik van een gekleurde tape op een witte doos? Ook gekleurd vulmateriaal, zoals Sizzlepak geeft extra kleur aan uw verpakking. Let er wel op dat deze strookjes karton puur ter opvulling of decoratie dienen en niet ter bescherming van uw producten. Met een gekleurde verzendoplossing kunt u de attentiewaarde in een oogwenk verhogen!

 

3. Materiaal

materiaal blog

Een sprekend product om uw product te beschermen en prachtig te presenteren is Geami. Geami is een papieren oplossing met een honingraatpatroon. Hierdoor krijgt het papier extra stevigheid en kan het schokken opvangen. Een ander voorbeeld is het gebruik van papieren verzendzakken in plaats van een plastic variant. Papieren verzendzakken zijn sterk, duurzaam en hebben een stoere uitstraling. Het inzetten van deze zakken kan zomaar leiden tot besparingen op uw verzendkosten.

 

4. Duurzaamheid

duurzaamheid dubbele sluitstrip blog

Duurzaamheid is een ontzettend belangrijk thema voor u én voor uw klant. Het is daarom van belang om een voor uw product relevante verpakking te gebruiken. Geen doos wanneer het ook in een envelop past bijvoorbeeld. Of misschien is een kleinere verpakking ook toereikend. Dit betekent minder lucht in de doos en dat betekent minder gewicht om te verzenden. Een retourverpakking kan ook een optie zijn om te overwegen. Deze verpakking is in meerdere uitvoering beschikbaar, maar kenmerkt zich door een dubbele sluitstrip.

Meer weten?

Wilt u graag meer weten over de verschillende manieren om op te vallen, neem dan contact op met één van onze verpakkingsspecialisten via: +31 252 245 200, of mail naar info@topa.nl.